Понеділок, 22 жовтня

Наприкінці минулого тижня телеканал UA:Перший продемонстрував карту України без Криму. І хоча прес-служба самого каналу відреагувала доволі швидко, вибачившись та пояснивши можливі причини такої фатальної помилки, така новина неабияк обурила український сегмент соціальної мережі Facebook. Такий одиничний випадок дійсно можна було б сприймати як випадкову необачність, однак до медіа, що показують України без Криму, долучився і телеканал СТБ.

Генеральний директор Національної телекомпанії України Зураб Аласанія зазначив, що «іноді здається, що ми не просто затято шукаємо зраду навколо, а мріємо про неї», у такий спосіб розкритикувавши бурхливу реакцію на помилку Першого каналу. Разом з тим Аласанія опублікував офіційну заяву телеканалу.

У тексті звернення пояснили, що карта складається з кількадесятьох елементів, які накладаються один на одний шарами в спеціальній програмі для редагування графіки. Тобто кожний регіон можна «увімкнути» або «вимкнути». Коли дизайнер телеканалу робив графіку для прогнозу погоди, він, за словами команди, працював з єдиним шаблоном та помилково вимкнув зображення Криму та назви всіх областей.

Вибачення за технічну помилку було опубліковано і на офіційній сторінці телеканалу в соціальній мережі Facebook.

Олександр Аронець, громадський і політичний діяч, наголосив, що подія сталась не на «Інтері» чи NewsOne, а саме на Першому національному, який фінансується за гроші українців. Аронець констатував, що на Зураба Аласанію «немає Мірошниченка і “Свободи”».

Блогер Сергій Іванов зазначив, що його не цікавлять вибачення працівників телеканалу, та заявив, що не хоче, аби його гроші витрачалися на подібну недбалість і непрофесійність.

Колишня шеф-редакторка новин Національної телекомпанії України Світлана Коляда переконана, що винні у цій гучній помилці мають бути звільнені з роботи.

Олександр Лієв, виконавчий директор Національної суспільної телерадіокомпанії України, розповів, що співробітниця каналу визнає свою помилку, а її стан можна назвати глибоким психологічним шоком від усвідомлення своєї провини. Лієв підкреслив, що вчинок не має жодного політичного умислу, та нагадав, що на Суспільному працює супутниковий канал UA:Крим, який покриває півострів і щоденно підтримує громадян України на анексованій Росією території.

Ведучий Першого національного Данило Мокрик погодився, що телеканал допустив болючу та невчасну помилку, однак наголосив, що це одиничний випадок, «лажа», яка притаманна кожному з нас. Мокрик розповів, що якби рішення приймав він, то ім’я людини, яка помилилась, не було б оприлюднене.

Журналістка Галина Плачинда назвала помилку каналу «вишенькою на тортику у річницю так званого референдуму». Водночас журналістка поцікавилась, чи Аласанія, попросивши вибачення перед українцями, позбавив себе премії у розмірі 150 тис. грн.

Валентина Руденко, заслужена діячка мистецтв України, поцікавилась, як на таку подію відреагує Наглядова рада Суспільного телебачення та Нацрада.

Роман Шевченко, екс-помічник голови Державної прикордонної служби, спочатку прокоментував ситуацію доволі стримано та лаконічно, назвавши дії працівників каналу злочином. Однак пізніше автор допису повідомив, що на Першому каналі є реальні проблеми, оскільки наступного дня після «технічної помилки» не працював канал «Крим».

Як «наступник» Першого національного виступив телеканал СТБ, також продемонструвавши в одній зі своїх програм некоректне зображення української карти. Працівники каналу наголосили, що це зображення є неприємною технічною помилкою та в жодному разі не є офіційною позицією СТБ щодо державних кордонів України, бо Крим – це Україна.

Засновник порталу Begemot Петро Журавель розповів, що відповідальні за зображення карти України на провинених телеканалах є доволі лінивими людьми, оскільки у відповідь на пошуковий запит «карта України» будь-який користувач отримує доступ до величезної кількості нормальних зображень, частина з яких – векторні. Авторами малочисельних карт без півострова, які все ж можна зустріти на просторах інтернету, є ілюстратори зі столиці країни-агресора.

Віце-прем’єр-міністр з гуманітарних питань В’ячеслав Кириленко переконаний, що демонстрація карт України без Криму водночас на двох українських загальнонаціональних телеканалах напередодні виборів у Росії є чиєюсь цілеспрямованою роботою.

Журналістка Мар’яна П’єцух жартома припустила, що на каналі СТБ вирішили зробити навмисну помилку, аби Суспільному не було самотньо у критиці за відсутність Криму.

Журналіст Віктор Трегубов написав, що, ймовірніше, вірить версії про помилку дизайнерів, оскільки чудово знає, люди з яким середнім IQ працюють на українських телеканалах та який у них рівень професійної підготовки та загальної культури. Трегубов переконаний, що першою проблемою українських медіа є низький рівень працівників, «які в слові географія роблять дві помилки». Друга проблема – реакція керівництва на подібні ситуації.

Антон Ходза, блогер, жартома представив діалог з ідеальним для Першого національного та СТБ дизайнером.

Залишити коментар